‘V de Bes’ de Núria Miramelsmots

Avui vull parlar sobre ‘V de Bes’, llibre de poemes de la Núria Miramelsmots (Núria Pujolàs). Vaig conèixer la Núria mitjançant les xarxes socials, a través d’un esdeveniment creat al seu Facebook on buscava 20 prologuistes per al seu llibre (V de Bes), demanava que escrivíssim una frase sobre què sentíem en mirar els seus mots. Em va atraure la proposta i vaig decidir participar-hi. Evidentment, abans de posar-m’hi, havia de saber com escrivia la Núria, així que a part de començar a seguir-la al Facebook, vaig passar pel seu blog per llegir els seus textos.

I d’aquí en va sortir la frase per al pròleg de ‘V de Bes’:

“Les teves paraules m’aporten serenitat, tendresa, esperança. És tan plaent mirar els teus mots, que trio llegir-te”.

Realment això és el que em transmeten els escrits de la Núria: molta tendresa i alhora vivacitat, d’aquesta manera va néixer la primera part de la frase. I la segona part la vaig escriure inspirant-me en un escrit d’ella: “És tan fàcil morir d’amor que trio escriure”. Per mi és tan fàcil “mirar” els seus mots, llegir-los, assaborir-los, que trio llegir-los.

Comentar que properament tindrà lloc la presentació del llibre a Manresa. La Núria ja ha començat amb algunes presentacions des de la seva publicació, en especial en les vàries poblacions d’on som els prologuistes. Del Bages hi hem fet la nostra aportació tres persones, així que aviat serà a la capital de la comarca per la presentació, de la qual cosa ja informaré quan arribi l’ocasió.

Val a dir que finalment hem estat 45 les persones que hem escrit al seu pròleg, així que la Núria ha superat les 20 persones que ella, en un principi, demanava. Tot un èxit.

Per acabar, donar les gràcies a la Núria per compartir aquest projecte amb tantes persones i deixar-me’n formar part. Gràcies també per haver-me fet arribar un exemplar del llibre (a través del Ferran Cerdans de Llibres Artesans), i finalment, recomanar el ‘V de Bes’ i animar-vos a llegir i gaudir dels jocs que fa la Núria amb les paraules.

Anuncis

One thought on “‘V de Bes’ de Núria Miramelsmots

Deixa un comentari

